liczę, że będzie tylko mokro. Zimówki mam już obgadane na jutro na popołudnie u naszego kolegi z forum w Górze Kalwarii. Mam podjechać, jak dotrę do domu.
Wrażenia z użytkowania w mieście - gabaryty O3
Zwiń
X
-
Wrażenia z użytkowania w mieście - gabaryty O3
Ilekroć patrzę na O3 to nie mogę się oprzeć wrażeniu, że przy swoich gabarytach jest to auto, którego użytkowanie w mieście jest momentami utrudnione. Umówmy się - O3 nie jest autem, które prowadzi się jak typowa limuzyna mimo swoich gabarytów. Z drugiej strony przy długości 4.68 m mogą pojawiać się pewne ograniczenia w parkowaniu, manewrach w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Są oczywiście czujniki, asystent parkowania, ale jak czasem widzę jak "szerokie" są miejsca parkingowe /chyba adekwatne dla Mini/. O1 ze swoją długością 4.51 m była kompromisem między użytkowaniem w mieście a na trasie. O3 ma być autem rodzinnym, ale coraz częściej ten model rodzinny to 2+1 dla którego na upartego wystarczy Golf.
Zresztą po co komu na tylnej kanapie tyle wolnej przestrzeni o ile nie jest to samochód na taxi, służbowy itp. Większość czasu i tak z reguły jeździ się samemu. W czasie rodzinnych wojaży staje się to zaletą, ale ile jest takich wyjazdów w roku: co najwyżej parę.
Jest oczywiście też Rapid, ale to auto nie porywa i ma wąską paletę silników.
Sukces sprzedażowy O3 wskazuje, że takie gabaryty akceptuje rynek, niemniej jednak ciekawią mnie odczucia tych co już kupili. Nie macie czasem takich myśli: kurcze mogłoby być to auto trochę krótsze .
Takie moje przemyślenia będące skutkiem dyskusji ze znajomym, który uważa że jak są czujniki to nie ma problemu.
-
-
Śmieszne jest dla mnie nazywanie małych samochodów autami miejskimi (ok. jakoś trzeba je dostosować do rynku sprzedażowego ) ale powiedzmy sobie szczerze, każdym autem przez miasto jedzie się tak samo (żadne auto nie będzie motocyklem) a jeśli ktoś ma rzeczywiście problemy z podstawowymi manewrami jakim jest parkowanie to rzeczywiście można nad tymi autami się zastanawiać, ja osobiście zamówiłem o3 ale jeśli za tą cenę byłaby w rozmiarze superba to chętnie bym ją wział. od kiedy mam prawo jazdy mieszkam w centrum Krakowa gdzie zawsze musiałem parkować w dość wąskich miejscach postojowych i szczerze mówiąc nigdy nie robiło to dla mnie wielkiego znaczenia jakim autem jadę.
Komentarz
-
-
Wszystko prawda, tylko dla auta o kompaktowych rozmiarach łatwiej znaleźć wolne miejsce i szybciej /sprawniej/ się parkuje np. można wyjechać z postoju na raz, a nie na dwa, mniejsza średnica zawracania itd.
Niestety często widać jak na parkingach oprócz osób parkujących po obu stronach jezdni znajdzie się paru kierowców, którzy parkują na środku /w osi jezdni/, później parę takich aut zmusza potem cały parking do wyjeżdżania "na żyletkę".
Łatwiejsze manewry to większy komfort użytkowania, podobnie jak dla części DSG, a można przecież zmieniać biegi ręcznie /kupujący DSG potrafią też ręcznie zmieniać biegi/.
Tak czy owak dzięki za opinię. Jakie jest zdanie innych w kwestii poręczności O3 w mieście :roll: :?:
Komentarz
-
-
Jeżdżę O3 kombi i nie ma znaczenia, dla ch...j baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy.
Czujniki to super sprawa, chodź w VW miałem kamerę cofania i z niej częściej korzystałem niż z PA.
DSG jest super na korki, cieszę się z tego wyboru w manualu ostro się wkurzałem mieszając lewarkiem.
SS w przeciwieństwie do innych użytkowników mi się podoba, nie czuć opóźnienia przy ruszaniu.
ACC jest przydatne i polecam wszystkim na korki.
Bagażnik jest wielki bo będę niedługo drugi raz ojcem i wózek musi się zmieścić z gondolą. O3 jest jak najbardziej autem rodzinnym, a obecna wersja S2 FL jest za droga biorąc pod uwagę co teraz daje O3 np. miejsce na tylnej kanapie.
moje odczucia mówią że jest idealnaO3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496
Komentarz
-
-
Przesiadłem się z O1 na O3, w obu wersjach mam czujniki parkowania (w O1 był tylko tył, tutaj wziąłem asystenta parkowania głównie ze względu na dodatkowe czujniki boczne i żone:-) ).
Długość samochodu jest dla mnie wciąż akceptowalna, choć wydaje mi się, że w O1 promień skrętu był lepszy. Mieszkam w centrum miasta, ale do pracy wyjeżdżam poza miasto i tu w większym i przestronniejszym samochodzie czuję się m.in bezpieczniej ( np. astrę i focusa moja rodzina odrzuciła ze względu na odczucia b. małej przestrzeni w środku).
Fakt, na parkingach w marketach staram się wybierać "odpowiednie miejsca" do zaparkowania.
U mnie za ponownym zakupem octavii przeważył m.in ogromny bagażnik otwierany razem z szybą- samochód wygląda jak sedan, a jest liftbackiem- przy częstych wyjazdach weekendowych nie muszę upychać klamotów na tylnim siedzeniu obok fotelika dziecka- wszystko wchodzi do środka...O3 1,4 TSI 140KM Elegance
Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
Przebieg-ponad 25 000 km ...
Komentarz
-
-
A mnie się wydaje że sukces sprzedażowy Octavii to właśnie to, że przy aucie kompaktowym dostajemy trochę więcej niż we wszystkich innych kompaktach - oczywiście mam na myśli przestrzeń dla pasażerów z tyłu i bagażnik. Dla mnie była to po licznych kalkulacjach najsensowniejsza opcja - zamieniając z Mondeo kombi. Auto po pierwsze tańsze zarówno w zakupie jak i w eksploatacji, po drugie przestrzeń bagażowa w lifbacku jest praktycznie taka sama jak miałem w Mondeo. Rodzina 2+1 może i jest standardem (o zgrozo dla naszego kraju) - ale w moim przypadku to 2+2 i bagażnik w Golfie na 100% nie dałby dla nas rady. W zasadzie kompaktów przy zakupie początkowo w ogóle nie brałem pod uwagę oprócz właśnie O3, a na auto spełniające funkcję auta rodzinnego z segmentu wyższego musiałbym niestety dać 20-30 tys więcej.
Komentarz
-
-
Dokładnie takimi samymi kryteriami kierowałem się przy wyborze O3 . I też przesiadam się z Mondeo kombi na O3 Kombi. Już niedługo też będę mógł się pochwalić wrażeniami z jazdy ale myślę że jak Mondeo kombi sobie radziłem to i w O3 dam radęOctavia III 1.4 TSI Elegance Biel Kombi + Amazing + Dynamic + kilka innych
Wyprodukowana 07.04.14
Odebrana 18.04.14
Komentarz
-
-
to może się wypowie kobieta na temat O3 w mieście
- niestety większość osób nie potrafi parkować, zajmując tym samym 2-3 miejsca postojowe
- niektóre miejsca postojowe są zrobione dla "maluszków"
- czujniki bardzo pomagają, ale przede wszystkim myślenie przy parkowaniu (mój szef wiele razy bezmyślnie zaufał czujnikom i bum)
- co do gabarytów hmm... mi osobiście nie przeszkadzają, może jestem przyzwyczajona, choć wiadomo czasami ciężej znaleźć miejsce w centrum Krakowa
- na pewno dużym plusem byłaby kamerka cofania (słupki itp.), ale da się też bez tego żyć; niektórzy się dziwią czemu w O3 nie ma jeszcze kamery cofania
- co do PA raz użyłam ale ze względu pokazowych ;p
- dla mnie liczy się duży bagażnik gdzie czasami muszę przewieść kilkanaście pudeł dokumentów z punktu A do B, zatrzymać się pod marketem aby zrobić zakupy i nie muszę ukrywać/ zakrywać dokumentów tylko spokojnie leżą sobie w bagażniku i nikogo nie rażą w oczy
- a co do przestrzeni wewnątrz kabiny - jestem odzwyczajona od małych samochodów i czuję się w jakiś sposób bezpieczniej niż np w SmarcieZamówiona (12.12.2013)
Zakończona produkcja (24.02.2014)
Odebrana (14.03.2014)
OCTAVIA III Liftback 1.4 TSI
Moja długo wyczekiwana perła
Komentarz
-
-
Basik_ ale więcej ma czujników
wiem, że często krzyczy na czerwono, że już miejsca nie mam gdzie wiem że jeszcze mam ;pZamówiona (12.12.2013)
Zakończona produkcja (24.02.2014)
Odebrana (14.03.2014)
OCTAVIA III Liftback 1.4 TSI
Moja długo wyczekiwana perła
Komentarz
-
-
Gosiaczek akurat ze Smartem źle trafiłaś ze względu na gabaryty ma wbudowaną klatkę : patrz filmik jak wygląda Ferrari a jak smart http://www.youtube.com/watch?v=GiR8jdI7qtY
Komentarz
-
-
Himenek raz tym czymś jechała i czułam się jak w pudełku... (moje subiektywne odczucie)Zamówiona (12.12.2013)
Zakończona produkcja (24.02.2014)
Odebrana (14.03.2014)
OCTAVIA III Liftback 1.4 TSI
Moja długo wyczekiwana perła
Komentarz
-
-
Himenek to ja się jeszcze mieszczę i coś gdzieś zostało dla mnie miejsca...Zamówiona (12.12.2013)
Zakończona produkcja (24.02.2014)
Odebrana (14.03.2014)
OCTAVIA III Liftback 1.4 TSI
Moja długo wyczekiwana perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciek071Dokładnie takimi samymi kryteriami kierowałem się przy wyborze O3 . I też przesiadam się z Mondeo kombi na O3 Kombi. Już niedługo też będę mógł się pochwalić wrażeniami z jazdy ale myślę że jak Mondeo kombi sobie radziłem to i w O3 dam radę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spike1314Zamieszczone przez maciek071Dokładnie takimi samymi kryteriami kierowałem się przy wyborze O3 . I też przesiadam się z Mondeo kombi na O3 Kombi. Już niedługo też będę mógł się pochwalić wrażeniami z jazdy ale myślę że jak Mondeo kombi sobie radziłem to i w O3 dam radęOctavia III 1.4 TSI Elegance Biel Kombi + Amazing + Dynamic + kilka innych
Wyprodukowana 07.04.14
Odebrana 18.04.14
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HimenekGosiaczek akurat ze Smartem źle trafiłaś ze względu na gabaryty ma wbudowaną klatkę : patrz filmik jak wygląda Ferrari a jak smart http://www.youtube.com/watch?v=GiR8jdI7qtY
Komentarz
-
-
Apropo miejsca na parkowanie, to mimo, że możemy umieć parkować, ale jak z szeregu aut wyjedzie np. Fabia, to nie zaparkujemy, choćby i 5 PA było.
Przy parkowaniu równolegle do chodnika, często brakuje miejsca i już. Sam jeździłem ojcowym Vito, które jest większe od O3 nawet i jak było miejsce to wjechać było łatwo, tylko jak potem drzwi otworzyć ?? A nawet jak my się prześliźniemy, to przyjdzie pasażer stojącego obok nas auta i zrobi nam słoneczko w drzwiach krawędzią swojej listwy na drzwiowej. Ja teraz jeżdżę F2 i mimo, że posiadam odpowiednie umiejętności, to parkując w pewnych miejscach stwierdzam, że nawet moją poprzednią O1 bym nie zaparkował, albo zaparkował, a nie wysiadł, a co dopiero O3.
Umiejętności umiejętnościami, ale O3 jest już duża i niestety czasem za bardzoByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Gosi@czek- czujniki bardzo pomagają, ale przede wszystkim myślenie przy parkowaniu (mój szef wiele razy bezmyślnie zaufał czujnikom i bum)Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfexZamieszczone przez Gosi@czek- czujniki bardzo pomagają, ale przede wszystkim myślenie przy parkowaniu (mój szef wiele razy bezmyślnie zaufał czujnikom i bum)Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
- niestety większość osób nie potrafi parkować, zajmując tym samym 2-3 miejsca postojowe
Aktualnie poruszam się O2 niewiele mniejszą od O3 i nigdy nie miałem problemu z zaparkowaniem. Unikam miejsc, gdzie musiałbym się wciskać na zapałkę. Wolę przejść kilkadziesiąt metrów więcej, ale wiedząc, że auto będzie względnie bezpieczne i żaden " :diabelski_usmiech " nie porysuje mi lakieru sowimi drzwiami lub zderzakiem.
Komentarz
-
Komentarz